فعال سازی دستگاه کولر گازی
نوشته شده توسط : مدیر

بعد از لوله کشی و وکیوم , نوبت به سیم کشی میان دو یونیت میرسد . در‌این تراز می بایست با دقت به راهنمای دستگاه سیم کشی صورت پذیرد بعداز اتمام این تراز پیشین از فعال سازی دستگاه مورد ها ذیل را می بایست یک توشه دیگر در دست گرفتن کرد : تعمیر کولر گازی تهران

1 ) آیا در محل اتصالات نشتی موجود است ؟
2 ) آیا عایقکاری درست لوله ها و روی مهره برنجی در محل اتصالات درست انجام یافته است ؟
3 ) آیا کابل اتصال میان دو یونیت به صورت سفت و اثبات به ترمینال ها متصل میباشد ؟
4 ) آیا تخلیه آب براحتی صورت می‌گیرد ؟
5 ) آیا اتصا زمین برقرار است ؟
6 ) آیا یونیت داخلی صحیح به برگه حافظ متصل شده‌است ؟
7 ) آیا اندازه ولتاژ برق محل ورود به دستگاه متناسب با مشخصه های برقی دستگاه هست ؟
8 ) آیا غربال های هوا نصب شده‌است ؟

همینطور بعد از فعال‌ساز‌ی می بایست مورد ها تحت را بررسی نمود :
1 ) آیا هیچ صدای غیر عادی شنیده می شود ؟
2 ) آیا سعی سرمایش ارگانیک می‌باشد ؟
3 ) آیا کارایی ترموستات درست می‌باشد ؟
4 ) آیا همت ریموت در دست گرفتن درست هست ؟

نکات اصلی در نصب اسپلیت
هیچ گاه جلوی مسیر مکش و دهش هوای کولر را نگیرید .
چون میزان هوای روی اواپراتور کم شده و سیکل گردش هوای خیر روی کندانسینگ یونیت ساخت نمیشود . همینطور تبادل حرارتی نرمال فی مابین هوا و مبرد ساخت نشده , فشار غیر نرمال در گاز بالا رفته و در طولانی دوران کمپرسور معیوب میگردد . همینطور تهویه خیر در محیط باطن تولید نمیشود

 یونیت داخلی و فرنگی را مسدود نکنید 

1 ) سیکل گردش هوا محدود می‌گردد .
2 ) خدمت و دسترسی دستگاه و همینطور بده بستان غربال نقص‌ خواهد شد .
فیض این که کارآیی دستگاه کاسته شده و در صورتی‌که دستگاه درین حالت برای یک زمان طولانی به کارگیری گردد , این داستان توشه اجباری به کمپرسور وارد کرده که سبب ساز معیوب شدن آن خواهد شوید . درصورتی که قرار است یونیت داخلی در فضای نهفته قرار بگیرد از مدل منحصربه‌فرد آن که برای این فعالیت تشکیل‌شده و در جدول های منحصر به فرد هر دستگاه آورده می شود به کارگیری نمایید .

موقعی که چند کندانسینگ یونیت دارید و قرار است که در یک محل نصب گردند و به طریق قرار گیری درست آنها توجه نمایید . در غیر این صورت بازده سیستم بشدت کاهش می‌یابد . 

با اعتنا به صورت خواهید رویت کرد که گرمای خروجی دستگاه نخستین به دستگاه دوم و گرمای خروجی دستگاه دوم به دستگاه سوم الی انتها منتقل میشود , که‌این برهان کاهش بازده دستگاه ها است .

 به جهت باد و گردش درست هوا دقت فرمائید . 

در صورتی سرعت بادی که به روی کندانسینگ یونیت می وزد ( 7 متر بر ثانیه یا این که بیشتر باشد ) سرعت گردش رشته را کسر کرده چه بسا شاید منجر توقف حرفه گردد . در فیض سبب ساز می شود که کندانسینگ یونیت عمل خویش را به خیر و خوبی انجام نداده و یک توشه مازاد به کمپرسور زور نماید و سبب فساد آن گردد .

به محل قرار گیری کندانسینگ یونیت اعتنا فرمایید .
دستگاه را جایی نصب نکنید که در تحت برف مدفون گردد و یا این که چنانچه در پارکینگ نصب می شود جایی نباشد که ماشین جلوی حرفه دستگاه را گرفته و فعالیت گردش هوای روی دستگاه را مختل کند . همینطور نصب دستگاه در سایه منجر ارتقا بازده و کاهش مصرف برق می شود .

 زمانی کندانسینگ یونیت روی دیوار نصب می‌گردد , آبی‌رنگ که از در این آن بیرون میشود موجب مزاحمت عابرین خواهد بود , لذا از اثاثیه اختصاصی در‌این که برای اینکار موجود است استعمال نمائید .

کندانسینگ یونیت را در جایی نصب نمائید که در مواقع خدمت و تعمیرات مبتلا خلل نشوید .

 کندانسینگ یونیت جایی نصب شود که صدا و لرزش و همینطور هوای گرم خروجی آن برای همسایگان اختلال ساخت نکند .

 نصب کندانسینگ یونیت , در نزدیکی مولد های حرارتی و دودکش ها خطا است , چون سبب ساز افت بازده و فساد دستگاه خواهد شد .

 یونیت داخلی می بایست درست و مرحله نصب گردد . در غیر اینصورت آب در‌این از مسیر حساس خویش بیرون شده و از اطراف دستگاه به درون اطاق جاری می‌گردد .

 یونیت داخلی می بایست در طول مطلوب از مرحله زمین نصب گردد . طول بیشتراز مقدار منجر توزیع نا مناسب هوا , عدم سرمایش و گرمایش مطلوب می شود . طول معمول 3 متر می‌باشد .

 چنانچه کاور های مسدود کننده که برای این مثال یونیت های داخلی در حیث گرفته شده و بایستی در مسیر های تخلیه هوای خروجی در جای مطلوب نصب گردند نصب نشود , توزیع مطلوب هوا بخوبی صورت نمی گیرد و سبب عدم آسایش اشخاص است .

دستگاه های داخلی اسپلیت را در معرض هوای گرم و مرطوب محیط خارج نصب نکنید , چون موجب حیف کردن سرمایش و تقطیر رطوبت محیط و در فیض عده شدن آب در حوالی دستگاه می شود .

 دستگاه داخلی , علی الخصوص در شرایط گرمایش بایستی در محلی مطلوب نصب شود تا توزیع مطلوب دما و جریان هوا در تمام محیط وجود داشته باشد .

 یونیت داخلی را در مکان هایی که هوای آنان دربردارنده دود , گردوغبار و روغن است نصب ننمایید . 

مکش بخار روغن موجب گرفتگی غربال دستگاه شده و کارآیی اواپراور را کاهش می‌دهد . در حالتی که دستگاه به صورت دایم پایین یک چنین قوانینی فعالیت نماید حاد می شود . لذا مکان قابل قبولی در حیث گرفته تا بخار بی واسطه روغن بوسیله دستگاه مکیده نشود .

 دستگاه ها را در معرض لرزش و صدای شدید نصب نکنید . فرکانس هایی که بوسیله بعضا از دستگاه ها تولید می شود , دستور های الکترونیکی یک دستگاه تهویه مطبوع را مختل می نماید و این دستور منجر می شود که یا این که دستگاه کار نکند یا این که غیر طبیعی فعالیت نماید .

 به گرد و غبار و آلودگی هایی که وارد لوله های مبرد میگردند توجه نمائید .

 





:: برچسب‌ها: تعمیرات کولر , تعمیر کولر , کولر گازی , انواع کولر ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: